Yeni Şafak

Yeni Şafak
Yenisafaklogo.jpg
TypeDaily newspaper
FormatBerliner
Owner(s)Albayrak Holding
Editor-in-chiefİbrahim Karagül
Founded1994
Political alignmentIslamist, Conservative
LanguageTurkish
HeadquartersYeni Doğan Mah. Kızılay Sok. No: 39 Bayrampaşa
Cityİstanbul
CountryTurkey
Circulation112.102 (November 2014)[1]
Websitewww.yenisafak.com

Yeni Şafak ("New Dawn") is a conservative Turkish daily newspaper. The newspaper is known for its hardline support of president Recep Tayyip Erdoğan and the AK Parti and has a very close relationship with the Turkish government.[2][3][4] It, together with other media organizations in Turkey, has been accused of using hate speech to target minorities and opposition groups.[5][6][7]

Yeni Şafak made international headlines when it was discovered that the newspaper had fabricated an interview with Noam Chomsky.[8]

History

Yeni Şafak's founding editor was Mehmet Ocaktan. In the beginning, Yeni Şafak was known for harboring both liberal and Islamist columnists. Yeni Şafak was acquired by Albayrak Holding in 1997, which had close ties with then mayor of Istanbul, Recep Tayyip Erdoğan. After İbrahim Karagül became the editor-in-chief of Yeni Şafak, the newspaper became a hardline supporter of then prime minister Recep Tayyip Erdoğan.[2] More Islamist columnists were employed, while liberals like Kürşat Bumin were fired from the newspaper because of their critical views of Recep Tayyip Erdoğan and the AK Parti.[9]

Other Languages
العربية: يني شفق
Deutsch: Yeni Şafak
español: Yeni Şafak
kurdî: Yeni Şafak
magyar: Yeni Şafak
日本語: 新暁新聞
русский: Yeni Şafak
Türkçe: Yeni Şafak